Povestea lui Dragobete de la Băile Herculane

Într-o seară am plecat de la serviciu rupt de oboseală. Lucram în construcții, pe șantier unde-i muncă grea, nu ca aia de domni la birou, surmenați de cafele și „discuții”!

Nu m-am dus acasă să stau singur la televizor, așa că am trecut pe la nevastă-mea pe la serviciu, că-i ospătară la un restaurant din Herculane, să ne întoarcem împreună. Nevasta, ocupată cu servitul, n-a prea avut vreme de mine, așa că eu mi-am făcut de cap…

Și dăi și bea gâl-gâl… Apoi păcănele, țigară din țigară, mai găsii niște petrecăreți cu care mă împrietenii; jucarăm un pokeraș, mai băurăm câte ceva, mai glumirăm și în final ne-am dus foarte inspirați la „balerine”… Ce mai, cu atâta anestezic la bord, uitasem de dureri de oase, mă simțeam chiar foarte bine!

Acolo, distracție beton! La toate fetele și muierile am promis că le pun gresie și faianță gratis dacă mă lasă să le pup o dată pe obraz. Da eu, învățat să lucrez cu mâinile, le-am tot luat măsura pe la cupe și fornăiam ca un escavator ghicind ce număr poartă! Unele m-au sărutat ele numai să scape de mine, că io-s urât ca dracu și mai port și mustață! Vezi că le-nțepam și nu le plăcea că cică se irită!

Lumea din bar râdea; îmi zicea: „Dragobete – zeul iubirii”, că era 24 februarie și atunci îmi amintii că nu-i luasem nimic nevestei… Dar nu era bai. Bai fu cu badigarzii… care mă tolerară cât mă rupsei în figuri cu dansurile mele tehno, dar când cerui insistent DJ-ului să bage folclor autentic în boxe, mă scoaseră elegant afară din club.

Nu se pricep, domle, ăștia la distracție pe gustul clientului și nici nu vor să învețe… Că io am vrut să-i organizez, dar n-am avut cu cine să fac instrucție!… Păi să fi cântat Irimică o doină de-aia de dor, să vezi dacă nu dădeau toate balerinele cu sutienele și bikini de pământ, de plângeai numărându-le bani la mansardă și-n balcoane! Mare păcat că n-au văzut programul „Patima lu moșu meu” în regie proprie! Ehei, ce pierdere!…

Așa, și plecând io de la night-club la întâmplare prin nămeți, frig de făceai pe tine, nu știu cum am ajuns la statuia lui Hercule din centru. M-am sfătuit cu eroul o vreme pe diverse teme, după care m-am culcat, că mă moleșisem. M-am trezit mai spre ziuă… Hercule era parcă femeie pe soclu deasupra mea și coborî la mine amenințător… Iar când se apropie, văzui că-i nevastă-mea și-i zisei drăgăstos: „Drago”… Apoi nevastă-mea se multiplică și o auzii pe mama care mă bocea ca pe-un mort… Și bolborosii sfârșit: „bete”; cu gândul că ele-s bete, nu eu, cum cred ele!…

M-am trezit a doua zi freș ca un boboc. Ieșise soarele de primăvară și nevasta împreună cu mama îmi pregătiseră o ciorbă de potroace. Mirosea bine și-mi amintii vag, dar cu drag, cum au avut ele grijă de mine astă noapte să mă care acasă, să mă spele și să mă bage-n pat, îngrijorate că nu mă simt bine. Fiică-mea de la facultate m-a sunat să mă întrebe dacă și-a revenit „Drago-bete” sau încă mai umblă cu Bachus prin Băni la gagici și îngheață ca un rahat lângă statuie… Evident că mi-am cerut scuze spășit și am promis că n-o să se mai întâmple până data viitoare!

Nu știu ce credeți voi, dar dacă asta nu-i dragoste adevărată și n-am eu noroc de iubire la beție, atunci să nu-mi mai spuneți mie Dragobete! Și nici Scorobete sau Rogobete, cum mă strigă unii fără să știe exact povestea…

(Întâmplarea cică va fi trecută de Wikipedia ca explicație etimologică a cuvântului Dragobete (după expresia mea: „Drago, sunteți bete!”), așa că pe 24 februarie le duc mereu flori iubitelor mele de suflet care m-au făcut celebru: mama, nevasta, fiica și balerinele! Să nu fie cu supărare!)…

semnat: Doru de Herculane

This entry was posted in Home. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

